Sunday, 18 September 2011

НЭРТЭЙ БРЭНДҮҮДИЙГ МОНГОЛД ҮНДЭСЛҮҮЛЭХ ҮЗЭСГЭЛЭН БОЛНО

“Олон улсын Франчайз бизнесийн ганцаарчилсан уулзалт, үзэсгэлэн” Монголын Үндэсний Худалдаа, Аж үйлдвэрийн танхимд энэ сарын 12-13 хооронд болно. Уг арга хэмжээг МХАҮТ-ын дэргэдэх Франчайзингийн Зөвлөл, Аsiawide Franchise Consultants групп, Монголын Чингис Интернэшнл хамтран зохион байгуулах юм.

Дэлхийд нэрд гарсан брэндийг Монголд нэвтрүүлэх, мөн Монголд үйлдвэрлэж буй бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээгээ брэнд болгож дэлхийн зах зээлд гаргах боломжийг уг үзэсгэлэн олгож байгаа аж.

“Сингапур, Малайзи, Шинэ Зеланд, Австрали, Тайланд зэрэг орнуудын хориод компанийн төлөөлөгчид ирнэ. Мөн дотоодын хориод компани үзэсгэлэнд оролцоно. Хэрэв энэ удаагийн арга хэмжээ амжилттай болвол цаашдаа өргөжнө” гэж үзэсгэлэн зохион байгуулагчид нь хэлж байна.

Гадаадын брэндийг худалдан авч, Монголд бизнес эрхлэх сонирхолтой хувь хүн болон жижиг компаниуд уг арга хэмжээнд оролцоход 200 ам.доллар төлөх юм байна. Ингэснээр тэд Азийн Франчайзангийн сүлжээнд нэгдэж, нэг жилийн турш Аsiawide Franchise Consultants группээс дэлхийн өнцөг булан бүрд зохион байгуулагдах үзэсгэлэн худалдаанд хөнгөлттэй үнээр оролцоно. Мөн гадаадын компаниудын төлөөлөгчидтэй ганцаарчлан уулзаж франчайз худалдан авах гэрээ байгуулах эрхтэй аж.

Харин томоохон үндэсний үйлдвэрлэгч компаниуд өөрсдийнхөө бараа бүтээгдэхүүнээ сурталчлахад арай өндөр төлбөр төлөх аж. Тэд МҮХАҮТ-нд болох үзэсгэлэнд бараа бүтээгдэхүүнээ сурталчлах боломжтой бөгөөд Аsiawide Franchise Consultants группээс англи, хятад хэлээр эрхлэн гаргадаг сэтгүүлийн ирэх жилийн эхний улирлын дугаарт бараа бүтээгдэхүүнээ сурталчлах эрхтэй болно.

“Франчайзингийн хэлбэрээр бизнесээ өргөжүүлэх нь өнөөгийн нөхцөлд хамгийн оновчтой, хурдан хугацаанд ашиг орлогоо нэмэгдүүлэх арга. Тиймээс бизнесийн шинэ боломжуудыг эрэлхийлж буй хувь хүн болон компаниуд үзэсгэлэнд оролцож, ганцаарчилсан уулзалтанд хамрагдан олон франчайз худалдан авах гэрээ байгуулаасай” гэж зохион байгуулагчид нь ярьж байлаа.

“Бизнес эрхлэгчдэд энэ арга хэмжээ нь асар их боломжийг олгож байна. Өнөө үед франчайзинг нэвтрээгүй улс орон гэж бараг байхгүй. Ингэж байж л улс орны хөгжил хурдасдаг” хэмээн Монголын Франчайзингийн хөгжлийн ассоциацийн тэргүүн Н.Учрал хэлэв.
Одоогийн байдлаар манай улсад МСS Coca-Cola, BQ Chicken хоёр франчайзингийн сүлжээнд хамрагдаж амжилттай үйл ажиллагаагаа явуулдаг билээ.

МҮХАҮТ-ын дэргэдэх Франзайзингийн Зөвлөлийн дарга, мөн МСS Coca-Cola компанийн захирал Л.Мягмаржаваас доорх зүйлийг лавлав.

-Танай компанийн Coca-Cola-гийн франчайзийн эрх аваад хэр удаж байна вэ?
-МСS компани 2001 онд Coca-Cola компанийн албан ёсны дистербьютер болсон. Энэ жил франчайзийн эрх авсны 10 жилийн ой болж байна. Сүүлийн арван жил манай компани франчайзийн эрх авсан монголын анхны үндэстэн дамнасан корпорацийн төлөөлөгч болж ажиллаж байгаа. Coca-Cola бол дэлхийн 200 гаруй оронд үйл ажиллагаагаа явуулдаг дэлхийн том брэнд. Энэ брэндийн нэрийг Монголд таниулж эхэлснээс хойш 10 жилийн хугацаанд бизнесээ өргөжүүлэх бүхий л арга ажиллагаа, бизнесийн туршлага, чанартай бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх бүх стандартуудыг бид дагаж мөрдөж хэрэгжүүлсэн. Мөн боловсон хүчний сургалт, хүний нөөцийн бодлогыг нь ч хэрэглэж байна. Бас маркетингийн дэмжилгэ тусалцаа байнга авдаг. Машин техник, шинэ технологийг нь нэвтрүүлж байгаа. Энэ бүгд маань яг франчайзийн системээр явж байгаа. Хоорондоо маш уялдаатай түншилж ажилладаг.

- Франзайчийн системийн давуу талыг товч тодорхойлохгүй юу?
-Франзайчийн системийн давуу тал нь нэг хүний сурсан мэдсэн, нэгэнт батлагдсан арга ажиллагааг шууд л Монголд хэрэгжүүлж байгаад оршино.

-Эхний ээлжинд компаниас мэргэжилтнүүд ирж ажилласан уу?
-Тэгэлгүй яахав. Эхний 2 жилийн хугацаанд гадаадын мэргэжилтнүүд Монголд байж боловсон хүчнийг сургасан. Маркетинг, техникийн чиглэлээр, мөн бараа бүтээгдэхүүнээ яаж дэлгүүрүүдэд түгээх үү гээд бүх л арга ажиллагааг тэд цэгцэлж өгсөн. Тэгэхээр эхний хоёр жил үйл ажиллагаа цэгцрэхэд нэлээн анхаарсан. Харин гурав дахь жилээс биеэ дагаад үйл ажиллагаагаа өөрсдөө аваад явчих боломжтой.

-Мэдээж 10 жилийн хугацаанд МСS Coca-Cola компани өргөжсөн. Харин тоо баримтаар яривал...
-Хэрэв тоо баримтаар яривал сүүлийн 6 жилийн дотор бизнес 10 дахин өслөө. Зөвхөн кока-кола, фанта, спрайт биш мөн шинэ нэр төрлийн олон бараа бүтээгдэхүүнд ч нэмэгдсэн. Мөн импортоор олон төрлийн бараа бүтээгдэхүүн борлуулж байгаа. Бид дэлхийн нийтэд хэрэглэдэг, хүмүүст итгэл төрүүлсэн брэндүүдийг монголчууддаа хүргэж байгаа учраас дэлхийн түвшинд, дэлхийн хөгжлийг Монголд авчирч байгаа.

No comments: