Sunday, 18 September 2011

АЛДАРТАЙ ҮСЧНИЙ САЛОНЫГ МОНГОЛД НЭЭНЭ

Албан ёсоор эрхийг нь авч дэлхийн алдартай брэндийн бүтээгдэхүүнийг үйлдвэрлэх, эсвэл үйлчилгээг нь эх орондоо нэвтрүүлэх хөгжилд тустай. Тухайн брэндийг дагаад дэвшилт технологи, менежмэнт, боловсон хүчний бодлого гээд олон мэдлэг, туршлага орж ирдэг билээ. Үүний нэг тод жишээ нь МCS Coca-cola компани юм. МCS Coca-cola компани арван жилийн өмнө дэлхийн алдартай ундааг Монголд үйлдвэрлэх эрхтэй болж, шилдэг менежмэнт, техник технологийг үйлдвэртээ нэвтрүүлж чадсан.

Монголын худалдаа, аж үйлдвэрийн танхимийн дэргэдэх Франчайзингийн зөвлөл, Азийн Франчайзингийн зөвлөлтэй хамтран “Олон улсын франчайз бизнесийн ганцаарчилсан уулзалт, үзэсгэлэн”-г зохион байгуулж өнөөдөр нээлтээ хийнэ. Энэ арга хэмжээний үеэр олон улсад нэртэй брэндийн бараа бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний эрхийг авч Монголын бизнес эрхлэх боломж бүрдэнэ.

Ер нь сүүлийн үед монголчууд гадаадад олноор ажилллаж, сурдаг болсон учир зөвхөн компаниуд ч биш хувь хүн ч гэсэн хөгжилтэй улс орноос бизнесийн шинэ санаатай ирж, хувиараа бизнес эрхлэдэг болсон. Үүний нэг жишэээ нь Я.Оюун-Эрдэнэ юм. Тэрээр Өмнөд Солонгос, Япон, Америк, Англи гэх мэт олон хөгжилтэй оронд ажиллаж, суралцаж байсан зарим монголчууд шиг эх орондоо буцаж ирээд хувиараа бизнес хийхээр санаа шулуудсан нэгэн. Харин бусдаасаа ялгаатай нь тэрээр зөвхөн шинэ санаатай ирсэнгүй. Харин дэлхийн алдартай нэгэн брэндийн албан ёсны төлөөлөгч болох эрхийг өвөртлөөд иржээ.

“Манайх Английн төдийгүй дэлхийд нэр хүндтэй Toni&Guy гэдэг үсчний салоны албан ёсны төлөөлөгч болсон. Toni&Guy брэнд бол загварын ертөнцөд их нэр хүндтэй. Дэлхийн 60 гаруй улсад нээгдсэн 420 гаруй үсний салонтой. Тэд мэргэжлийн өндөр түвшинд үс засахын хажуугаар, үс арчилгааны цэвэр байгалийн гаралтай бүтээгдэхүүнийг үсний салоноороо дамжуулан зардгаараа онцлогтой” гэж тэрбээр яриагаа эхлүүлэв.Toni&Guy компанийг 1963 онд ах дүү хоёр анх үүсгэн байгуулжээ. 40 жилийн өмнө жижигхэн үсчний салон байсан бол одоо үсчин, гоо сайхны ертөнцөд хувьсгал хийж чадсан хүчирхэг брэнд болжээ. Жил бүр зохион байгуулагддаг нэр хүндтэй Лондонгийн “Шилмэл загварын долоон хоног”-ийг Toni&Guy 14 удаа ерөнхий ивээн тэтгэгч нь болж, алдартай загвар зохион бүтээгч, загвар өмсөгч нартай хамтран ажилласан байна. “Шилмэл загварын ертөнцийн алдартай дизайнер, моделууд Toni&Guy брэндийн сонгож буй Toni&Guy ямар нэр хүндтэй брэнд болохын нэг илэрхийлэл юм” гэж Я.Оюун-Эрдэнэ хэлсэн юм.

Тэрбээр мөн “Toni&Guy үсчний салон алдаршсан нэг нууц нь бол тэднийх өөрсдийн үсчдийг бэлтгэдэг академитай. Энэ академид нь жил бүр 13 залуу үсчин тэтгэлэгээр суралцах боломжтой байдаг. Манайх албан ёсны төлөөлөгч нь болж байгаагын хувьд энэ тэтгэлэгт хөтөлбөрийн шалгаруултад залуу үсчдээ хамруулах эрхтэй болно. Хэрэв тэд шалгарч чадвал үнэгүй академид суралцана” гэж ярилаа.

Зөвхөн залуу үсчид ч биш ер нь өөрийн брэндийн үсчний салонд ажиллаж байгаа бүх үсчний ур чадварт тус компани их анхаардаг аж. Тиймээс Toni&Guy компанийн үсний загвар зохион бүтээгчид дэлхийн 60 гаруй улсад буй салонуудаа очиж сургалт зохион байгуулдаг ажээ.
10 дугаар сарын эхээр анхны үсчний салон нь нээгдэх учир Toni&Guy компанийн үсний загвар зохион бүтээгчид манай улсад мөн ирэх юм байна. Энэ талаар Я.Оюун-Эрдэнэ “Бид Гранд палазад анхны салоноо нээнэ. Англиас мэргэжилтэн багш нар ирж манай үсчдийг сургаж, заана. Тэгээд албан ёсоор салбараа Монголд нээх үедээ үсний засалтуудаа сурталчилсан шоу тэд зохион байгуулна” гэж хэлж байлаа.

Дэлхийд нэртэй брэндийн албан ёсны төлөөлөгч болсноороо боловсон хүчнээ өндөр түвшинд бэлтгүүлнэ. Энэ бол албан ёсны төлөөлөгч болсны нэг давуу тал гэж Я.Оюун-Эрдэнэ дурдсан. Олон улсад байгаа салбаруудтайгаа үсчин солилцохоос гадна Лондонд байдаг Toni&Guy акедемид хямдралтай үнээр үсчдээ суралцуулах боломжтой болдог аж. Toni&Guy Монголд анх нээгдэхдээ зургаан үсчинтэй ажиллах юм байна. Харин ирээдүйд үйл ажиллагаагаа өргөжүүлээд өөр салон нээж үсчдээ нэмэх болно гэдэгт Я.Оюун-Эрдэнэ итгэлтэй байв.

Toni&Guy брэндийн нэг онцлог бол зөвхөн үс засах биш харин өөрсдийнхөө үйлдвэрлэсэн үс арчилгааны бүтээгдэхүүнээр үйлчлүүлэгчиддээ үйлчилдэг аж. Тэд үс арчилгааны бүтээгдэхүүнээ дэлгүүрээр зардаггүй. Харин заавал мэргэжлийн үсчний салоноор дамжуулан борлуулахыг чухалчилдаг гэнэ. Учир нь эмч өвчтөнд ямар эм хэрэгтэйг мэддэг шиг, мэргэжлийн үсчин хүн үйлчлүүлэгчээ ямар бүтээгдэхүүн хэрэглэх ёстойг мэдэх ёстой гэж үздэг тул Toni&Guy заавал мэргэжлийн салоноор дамжуулан бүтээгдэхүүнээ зарах зарчмыг баримталдаг ажээ.

“2005 онд олон жил судалсны эцэст цэвэр байгалийн гаралтай, ямар ч химийн найрлагагүй Label.m гэдэг үс арчилгааны олон бүтээгдэхүүнийг Toni&Guy анх гаргасан. Энэ алдартай бүтээгдэхүүнийг нь бид бас оруулж ирсэн байгаа. Гэхдээ бид эдгээр бүтээгдэхүүнийг дэлгүүрээр зарахгүй. Өөрийнхөө салонд болон өөр бусад сонир
хсон үсчний салоноор дамжуулан зарна” гэж Я.Оюун-Эрдэнэ ярив.

Дэлхийн аль улсад дээд зэрэглэлийн үсчний салонд ордог Toni&Guy Монголд ийнхүү удахгүй салбараа нээх гэж байна. “Хэдийгээр манай компанийн үйлчилгээ аль улсад өндөр үнэтэй байдаг ч бид Монголынхоо нөхцөл байдалд тохируулж үнээ бусад улс орон шиг өндөр байлгахгүй” хэмээн Я.Оюун-Эрдэнэ амлаад “Үс засалтыг хувцасны шилмэл загварын ертөнцтэй хослуулан урлагын түвшинд хүргэж чадсан брэндийг Монголдоо оруулж ирэх анхны албан ёсны төлөөлөгч болсондоо бид бахархдаг. Энэ маань эрчимтэй хөгжиж буй манай улсын үсчин, гоо сайхны салбарт бидний оруулж буй өчүүхэн хувь нэмэр болно гэдэгт найдаж байна” хэмээн хэлсэн юм.

No comments: